SoleCRISSiirtymälinkkiEtusivuSiirtymälinkkiKäyttöohjeSiirtymälinkkiKirjautuminen

Hanke
      
Tämä on hankkeen katselusivu. Tällä sivulla voit katsella hankkeen perustietoja. Jos haluat päästä muokkaamaan hankkeen tietoja, siirry hankkeen muokkaussivulle alalaidassa olevalla siirtymis-toiminnolla. Tai jatka järjestelmän käyttöä menusta.


Teachers¿ Strategies Matter ¿ Unknown Resource for Buffering School Differences in Student Learning and Well-being. 2016 - 2020


Hankkeen nimi Teachers¿ Strategies Matter ¿ Unknown Resource for Buffering School Differences in Student Learning and Well-being 
Vastuuhenkilö
Vastuuyksikkö
Projektinumero 295022 
Alkamispäivä 01.09.2016 
Päättymispäivä 31.08.2020 
Vaihe Päättynyt
Sopimusvuosi 2016 
Kustannusluokka 300 000 - 600 000
Rahoituslähde Suomen Akatemia
Maa Suomi
Vaikutusalue Valtakunnallinen
OKM:n tieteenalaluokittelu Yhteiskuntatieteet/Kasvatustieteet
Yhteiskuntatieteet/Psykologia
Lisätiedot This research project is coordinated by the Learning and Development in School- research group (www.learninginschool.fi).
Tiivistelmä The study aims to gain an understanding of the buffers of external and internal school stressors by exploring the transactional link between the collective action strategies teachers¿ use and student adjustment. Moreover, longitudinal multilevel study will result in new knowledge on the interrelation between student and teacher well-being in disadvantaged or advantaged schools. The results of this study can be utilized a) in educating both pre- and in-service teachers on the strategies that are effective in reducing stressful transactions in their work and promoting student adjustment, b) in school development work to develop more engaging learning environments for students, and c) in developing strategies that reduce differences between the schools in terms of learning outcomes and student well-being.
Rekisteröintiorganisaatio UEF/Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto / Savonlinna 
Suora linkki Suora linkki