SoleCRISSiirtymälinkkiEtusivuSiirtymälinkkiKäyttöohjeSiirtymälinkkiKirjautuminen

Hanke
      
Tämä on hankkeen katselusivu. Tällä sivulla voit katsella hankkeen perustietoja. Jos haluat päästä muokkaamaan hankkeen tietoja, siirry hankkeen muokkaussivulle alalaidassa olevalla siirtymis-toiminnolla. Tai jatka järjestelmän käyttöä menusta.


Electronic Multiple Choice Assessment in Mathematics - ELMUCHAS. 2017 - 2020


Hankkeen nimi Electronic Multiple Choice Assessment in Mathematics 
Lyhenne ELMUCHAS 
Vastuuhenkilö
Vastuuyksikkö
Yliopiston muut asiantuntijat
Projektinumero APPLICATION 310159 
Alkamispäivä 01.09.2017 
Päättymispäivä 30.08.2020 
Vaihe Päättynyt
Sopimusvuosi 2017 
Kustannusluokka 50 000 - 100 000
Rahoituslähde Suomen Akatemia
Maa Suomi
Vaikutusalue Valtakunnallinen
Vaikutusalueen tarkenne Kansainvälisesti merkittävä 
OKM:n tieteenalaluokittelu Yhteiskuntatieteet/Kasvatustieteet
Luonnontieteet/Matematiikka
Yhteiskuntatieteet/Sosiologia
Yhteiskuntatieteet/Media- ja viestintätieteet
Yhteiskuntatieteet/Psykologia
Lisätiedot Hankeen kustannusarvio 666 475. Hakemus Akatemian käsittelyssä.
Huomautus Cris-lomakeen terminologiasta: Kyseessä todellakin HANKE. Mikäli sille myönnetään rahoitus, sen jälkeen se muuttuu PROJEKTIKSI.
Tiivistelmä Instrumental genesis (i.e. the development of ICT and its usage) comprises of two parallel components: instrumentation refers to a person¿s ability to use a tool, whilst instrumentalisation refers to the way a person uses a tool to shape the actions and the character of the knowledge constructed with the tool. ELMUCHAS justifies why this paradigm requires a shift in the task design for mathematics learning and assessment. For systematic analysis it utilises the fact that any task can be considered as a quadruple ¿Initial conditions ¿ Needed Concepts ¿ Needed Procedures ¿ End situation¿, whereby each of those components can be given, not given or given wrongly. It shows that traditional tasks represent only one of 81 possible categories and cause a dead end in examinations. As technology often allows find the correct answer (i.e. End Situation) easily, none of the following alternatives offers escape from this dead end: (1) the use of technology is not allowed, (2) technology must be used, or (3) any technology can be used freely. The first two would lead to polarized instructional design without solid involvement of instrumentalisation, whilst the latter contradicts with the economic equity among students. An examination consisting of two different parts (1) and (2) does not resolve the dilemma in sustainable way, whilst ELMUCHAS will design tasks being independent from whether technology is used or not. It focuses on multiple-choice tasks to be used especially in large-scale tests. Having a new approach to assessment as the core, ELMUCHAS is original with respect to at least five aspects: (1) It combines explicitly the planning for mathematics instruction and its evaluation by taking into account the relation between conceptual and procedural learning, the ability to apply, and possibilities of ICT. (2) It offers a system to construct new kinds of appropriate tasks and problems for assessment and instruction, (3) It offers a possibility not only to foster but also to change the way of thinking by specific use of ICT, (4) It offers an additional tool to focus the mathematics learning process and additional evaluation to sustainable heuristic activities, (5) It represents prototypes to orchestrate the teaching and learning along the aforementioned aspects, and (6) Regarding national and international relevance, the reproducibility and predictability of the project outcomes is high, addressing high impact on research and education policy.
Avainsanat / Suomi arviointi
evaluaatio
instrumentaatio
instrumental genesis
instrumentalisaatio
konstruktivismi
matematiikan opetus
matematiikka
monivalintatehtävät
opiskeluseuranta
sähköinen koe
Avainsanat / Englanti assessment
computer-based
constructivism
evaluation
instrumental genesis
instrumentalisation
instrumentation
mathematics
mathematics education
multiple-choice
technology-based
Rekisteröintiorganisaatio UEF/Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto / Joensuu 
Suora linkki Suora linkki 


auki Rahoittajat
auki Yhteistyökumppanit